אגם בדק בית
אגם חברת בדק בית, ביקורת מבנים וליקוי בניה פריסה ארצית

מוקד ארצי 24/7

077-4970498

מדוע חשוב לבצע בדק בית לפני מועד האכלוס?

דף הבית » בלוג » מדוע חשוב לבצע בדק בית לפני מועד האכלוס?

                                            נכנסים לדירה/בית חדש? זה הזמן לדעת הכול על חשיבותה של ביקורת בדק בית                                                          

מהי ביקורת בדק בית?

בדק הבית הוא שירות בדיקה מקיף ומקצועי הנערך בשטח הנכס למגורים אותו רכשתם מקבלן או אותו אתם מתכוונים לרכוש בשוק הדירות יד שנייה. מטרת הביקורת היא לאתר ליקוי בנייה וכשלים בתשתיות הדירה, כאשר איתור הליקוי או הכשל מאפשר לכם לבצע את התיקון עוד טרם מועד האכלוס ו/או רכישת הדירה.

מה ההבדל בין ביקורת בדק בית לדירה חדשה לבין ביקורת לדירת מגורים יד שנייה?

ההבדל המהותי בין ביקורת בדק בית לדירה חדשה מקבלן לבין בדיקת בית לפני קנייה משוק הדירות יד שנייה, בא לידי ביטוי בהיקף הסעיפים הנדבקים במהלך הביקורת, כאשר ביקורת בדק בית לדירות מגורים חדשות, היא בדיקה רחבה ומקיפה יותר והיא משלבת בתוכה למעלה מ-100 סעיפי בדיקה שונים. מנגד, שירותי בדיקת בית לפני קנייה משוק הדירות יד שנייה, מתמקדים בעיקר בתשתיות האיטום ומערכות הבית השונות.

חשיבות בדק בית

 

מהי החשיבות הנלווית לאיתור ליקויי בנייה לפני מועד האכלוס?

כאשר רוכשים דירה חדשה מקבלן, עומדת לרשותכם האפשרות לבצע את ביקורת בדק הבית לפני מועד האכלוס וזאת על מנת לוודא שלא מופיע שום ליקוי בנייה בשטח הדירה אותה רכשתם במיטב כספכם. סיבה נוספת לחשיבותה של הביקורת היא העובדה שעומדת לרשותכם תקופת זמן מוגבלת הידועה בשם: תקופת הבדק, במהלכה, הקבלן/יזם הוא זה האמור לשאת באחריות על תיקון הליקויים המתגלים במהלך הבדיקה.

אם כך, מהי החשיבות בביצוע ביקורת בדק בית לדירות יד שנייה?

ברוב המקרים, ביקורת בדק בית לדירות יד שנייה, נועדה למטרות הערכת שווי הנכס מחדש במקרים בהם מתגלים בשטח הדירה ליקוי בנייה משמעותיים. כפועל יוצא מכך, ממצאי הבדיקה יכולים לשרת את הרוכשים באופן כזה בו הם יכולים לנהל משא ומתן מחודש בנוגע למחיר הנכס.

מה חשוב לבדוק לפני שמזמינים שירותי בדק בית?

שירותי בדק בית חייבים להתבצע על ידי נותני שירות מנוסים ומקצועיים המתמחים בנושא, כאשר ברוב המקרים השירות מוצע לכם על ידי חברות הנדסה המעסיקות מהנדסים מנוסים לצורך כך. קיומה של הביקורת על ידי צוות מהנדסים מיומן ומקצועי, מבטיח לכם ביקורת מקיפה במסגרתה מושם דגש על כל ההיבטים התכנוניים. עם סיום הבדיקה על ידי מהנדס בניין, הוא דואג להנפקת דו"ח בדיקה מקצועי המהווה חוות דעת הנדסית לבית משפט במידה ותדרשו לתבוע את הקבלן/יזם לצורך ביצוע תיקוני הליקויים השונים המתגלים במהלך הבדיקה. חשוב לציין שמסמך חוות דעת הנדסית אינו יכול להיות מונפק על ידי מי שאינו מהנדס ולכן הדבר הראשון שצריך לבדוק כאשר שוכרים את שירותיה של חברה לבדק בית הוא נושא הידע המקצועי העומד לרשות אילו המבצעים את הבדיקה מטעם החברה.

 

לקבלת מידע והצעת מחיר

077-4970498