אגם בדק בית
אגם חברת בדק בית, ביקורת מבנים וליקוי בניה פריסה ארצית

מוקד ארצי 24/7

077-4970498

בדיקת גז ראדון

מהו גז ראדון ומדוע מומלץ לכל אחד ואחת מבינכם לקיים בדיקת גז ראדון בסביבת המגורים?

דף הבית » שירותי החברה » בדיקת גז ראדון

בדיקת גז ראדון

גז ראדון (RADON) הוא גז רדיואקטיבי טבעי המשויך למשפחת הגזים האציליים. גז זה נוצר כתוצאה מהתפרקות יסוד כימי המכונה רדיום המצוי בכל סוגי הקרקעות בריכוזים ומינונים כאלו ואחרים והוא עלול להתפרק גם מהרכב חומרי בנייה. ריכוז גבוה של גז ראדון בסביבת המגורים עלול להוביל לתחלואה בקרב אוכלוסיות רגישות וביניהן ילדים ומעשנים, וזאת לנוכח העובדה שחדירת גז ראדון למערכת הנשימה מגדילה את הסיכוי למחלות סרטן הריאה. ברוב המקרים, גז ראדון בסביבת המגורים נוצר בעיקר במרחבים המוגנים, ממ"ד (מרחב מוגן דירתי) ו-ממ"ק (מרחב מוגן קומתי), וזאת לנוכח הימצאותו של בטון מעובה בחללים אלו.

חוקי הבנייה המונהגים במדינת ישראל מחייבים בדיקת גז ראדון בשני מצבים עיקריים:

  1. בכל אותם מקרים בהם מדובר בבנייה חדשה
  2. בכל אותם מקרים בהם התבצע שינוי תכנוני בשטח המבנה
    בנוסף, קיימת המלצה של המשרד להגנת הסביבה לקיומה של בדיקת גז ראדון בסביבת המגורים אחת ל-5 שנים, וזאת בעיקר בשטח דירות ובתים עם ממ"ד ובשטח מבנים עם ממ"ק.

מה חשוב לדעת על בדיקת גז ראדון?

אנחנו בחברת אגם – שירותי בדק בית, עוסקים ומתמחים במתן שירותי בדיקת גז ראדון כחלק משירותי בדיקה שונים אותם אנו מקיימים בתחום איכות הסביבה. שירותי הבדיקה המקצועיים שלנו מיושמים באמצעות מכשור טכנולוגי מתקדם מסוגו המופעל על ידי צוותי בדיקה מנוסים המוסמכים לצורך כך על ידי המשרד לאיכות הסביבה.
את הבדיקה ניתן לבצע גם במהלך עבודות הבנייה וגם בתוך מבנים קיימים, כאשר שירותי בדק בית המוצעים על ידינו מיועדים גם לאנשי מקצוע וקבלנים העושים שימוש באדמה טבעית בה מצוי ריכוז כזה או אחר של גז ראדון וגם לבעלי דירות מגורים ובתים פרטיים.

קיימים שני סוגים עיקריים של בדיקת גז ראדון:

  1. בדיקה קצרת טווח המאפשרת גילוי של ריכוז גז ראדון במינונים גבוהים בשטח המבנה – באמצעות בדיקה זו ניתן לאתר את מקור הגז: קרקע או חומרי הבנייה. בדיקה זו נמשכת כשלושה עד שבעה ימים והיא מיועדת לצרכי קבלת טופס 4 במסגרת מסירת דירות חדשות למגורים, וכמו כן, מומלץ לבצע אותה לפני רכישה דירות מגורים, משרדים ומחסנים.
  2. בדיקה ארוכת טווח באמצעותה ניתן לבדוק את ריכוז גז הראדון בחלל החדר בטווח הארוך – בדיקה זו נמשכת מספר חודשים וממצאיה מאפשרים קבלת אינפורמציה מדויקת בנוגע לריכוז גז ראדון בחלל החדר גם במקרים בהם החדר מאוורר. את הבדיקה לטווח הארוך מומלץ לקיים בכל אותם מקרים בהם ממצאי הבדיקה קצרת הטווח מעידים על הימצאות גז ראדון באופן גבולי.

חשיבות הבדיקה אחת למספר שנים

כפי שציינו לעיל, המשרד לאיכות הסביבה ממליץ על קיומה של בדיקת גז ראדון אחת למספר שנים בכל המבנים בהם מצוי ממ"ד או ממ"ק. המלצה זו נובעת על רקע התפרקות איטית של גז ראדון, כאשר ממצאי הבדיקה הנערכת בשלבי הבנייה יכולים להעיד על ערכים שוליים של גז ראדון ואילו בדיקה הנערכת לאחר מספר שנים תעיד על הימצאות ערכים גבוהים וחריגים של גז הראדון בחלל החדר.

אנו ממליצים לכם לפנות אלינו בכל שאלה ובכל חשש, צרו איתנו קשר עוד היום ונבחן כיצד אנחנו יכולים לסייע.

למידע נוסף השאירו פרטים

    שאלות נפוצות

    מה כולל השירות?

    קבלת ערכת בדיקה עצמית בדואר רשום (כולל הנחיות לביצוע ותמיכה טלפונית מלאה). בדיקת גז ראדון שיבוצעו לפי תקן ישראלי 4175 חלק 1 והנחיות המשרד לאיכות הסביבה. ביצוע אנליזה במעבדת החברה. אספקת דוח מפורט תוך 14 יום מסיום הבדיקה כולל המלצות מוסמכות לפתרונות (מיטיגציה) ממומחה בענף במקומות בהם נמדדו ריכוזי ראדון מעל המותר.

    לקבלת מידע והצעת מחיר

    077-4970498