אגם בדק בית
אגם חברת בדק בית, ביקורת מבנים וליקוי בניה פריסה ארצית

מוקד ארצי 24/7

077-4970498

מה בודקים בבדק בית?

דף הבית » בלוג » מה בודקים בבדק בית?

מה זה בדק בית ?

בדק בית הוא שירות מקצועי שמטרתו לאתר ליקויי בנייה בשטח הנכס. ברוב המקרים, שירות זה מיועד לרוכשי דירות חדשות מקבלן וזאת בטרם אכלוס הדירה על ידי הרוכשים. יחד עם זאת, ביקורת בדק בית מיועדת לאילו מבינכם המעוניינים לרכוש דירה/בית למגורים מיד שנייה, כאשר בדק בית לפי קנייה מיועד אף הוא לאיתור ליקויי בנייה ותשתית העלולים להשפיע במידה ניכרת על מחיר הנכס.

מי מבצע את הביקורת?

בדק בית דירה מקבלן או בדק בית לפני קנייה של נכס יד שנייה, הוא שירות מקצועי המוצע לכם על ידי חברות הנדסה שונות העוסקות ומתמחות בנושא, כאשר צוות המהנדסים מטעם החברה עושה שימוש במערכות ציוד מתקדמות לצורך איתור כשלי תכנון ובנייה בסביבת המגורים החדשה או הקיימת.

מה בודקים בביקורת בדק בית?

ישנם שני סוגים של ביקורת בדק בית, האחת מיועדת לדירות מקבלן ובתים פרטיים חדשים והשנייה מיועדת לדירות ובתים יד שנייה. כאשר עורכים בדק בית דירה מקבלן או יזם, השירות כולל בתוכו בדיקה של למעלה מ-100 סעיפי בדיקה שונים וביניהם: בדיקה של מערכות הדירה: חשמל, אינסטלציה וכדומה, בדיקה יסודית של מערכות האיטום, בדיקה של עבודות הבנייה בשטח הדירה, לרבות, עבודות אלומיניום, עבודות חיפוי וכדומה. כמו כן, הבדיקה כוללת השוואה של ממצאים שונים המופיעים במפרט הטכני אל מול אילו המצויים בפועל בשטח הדירה. כאשר מדובר בביקורת בדק בית לפני קנייה הבדיקה מתמקדת בתשתית האיטום וזאת לצורך איתור נזילות סמויות מהעין.

מה בודקים בבדק בית

 

מהי ביקורת מבנים חדשים או ישנים?

ביקורת בדק בית לדירות חדשות או דירות יד שנייה, משלבת בתוכה גם ביקורת מבנים במסגרתה בודקים את מצב שלד המבנה, חיפוי החוץ של המבנה, במקרים מסוימים, איתור ליקוי בנייה בשלד המבנה עלול להוביל לעיכוב משמעותי במועדי האכלוס.

מי מחויב בתיקון הליקויים המתגלים בביקורת בדק בית?

על פי חוק מכר דירה, כל ליקוי בנייה המופיע בדירות או בתים חדשים למגורים, הוא באחריותו המלאה של הקבלן המחויב לביצוע תיקון הליקויים. כפועל יוצא מכך, קיימת חשיבות רבה שהבדיקה תתבצע על ידי אנשי מקצוע מנוסים הדואגים גם למלא דו"ח ביקורת הנדסית המהווה חוות דעת משפטית לכל דבר ועניין.

מדוע חשוב לבצע ביקורת בדק בית לפני כניסה לבית חדש?

כניסה לבית חדש מחייבת אתכם לערוך ביקורת בדק בית לצורך איתור ליקוי בנייה סמויים אשר אינם נראים לעין, וזאת לנוכח העובדה שבשנים האחרונות מתגלים יותר ויותר ליקויי בנייה בפרויקטים החדשים למגורים בישראל. ברוב המקרים, ליקוי הבנייה קשורים לתשתיות האיטום ועצם קיומה של הביקורת לפני מועד האכלוס יאפשר לכם לבצע פעולות איתור רטיבות או פעולת איתור נזילות עוד בטרם הופעת סימני רטיבות ונזילה בסביבת המגורים החדשה.

לקבלת מידע והצעת מחיר

077-4970498